Problemi nella ricerca di Outlook 2007/2010/2013/2016

Ecco come risolvere!

Avete problemi nella ricerca in Outlook 2007/2010/2013/2016? Ecco come fare per ripristina la ricerca!

Vi sono due strade per ripristinare la ricerca in Outlook.

La prima sta nell’aggiornare la propria versione di Office all’ultima disponibile.
Per esempio nelle ultime versione basta procedere in questa modo:

Dopo avere verificato di avere l’ultima versione di Office possiamo utilizzare un secondo workaround per ripristina la ricerca.

Disabilitare Windows Desktop Search Service per Outlook

  1. Click Start, click Run, type regedit in the Open box, and then click OK.
  2. Locate and then click the following subkey in the registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows
  3. On the Edit menu, point to New, and then click New Key and name the key Windows Search.
  4. Click on the new key Windows Search.
  5. On the Edit menu, point to New, and then click DWORD Value.
  6. Type PreventIndexingOutlook for the name of the DWORD, and then press Enter.
  7. Right-click PreventIndexingOutlook, and then click Modify.
  8. In the Value data box, type 1 to enable the registry entry, and then click OK.
  9. Note to disable the PreventIndexingOutlook setting, type 0 (zero), and then click OK.
  10. Exit Registry Editor, and then restart Outlook.

La guida completa la trovate a questo link (punto 5)

🙂 Good job

Fonte immagine – Freepik